Ponowny montaż maszyny w ramach projektu technologicznego
Montaż poszczególnych elementów o masie sięgającej 40 ton
Na świecie istnieje tylko jedna taka maszyna, która była transportowana w ramach niniejszego projektu. Chodzi o prototyp wyprodukowany przez firmę Dreiling Maschinenbau GmbH z Geisleden. Z pomocą firmy SCHOLPP maszyna wyruszyła w podróż z siedziby producenta w Turyngii na miejsce przeznaczenia w Saksonii. Miejscem docelowym był Instytut Fraunhofera ds. obrabiarek i obróbki plastycznej ( w Chemnitz.
W firmie SCHOLPP każde zlecenie traktujemy indywidualnie. Ten projekt miał wyjątkowy charakter, ponieważ transportowany i montowany ładunek był unikatowy w swoim rodzaju. W ramach projektu „Technologie morskie przyszłej generacji”, wspieranego przez niemieckie Ministerstwo Gospodarki i Energii, spółka Dreiling Maschinenbau GmbH opracowała prototyp maszyny do produkcji elementów przekładni okrętowych.
Przeprowadzka z Turyngii do Saksonii
Transfer odbywał się z Geisleden i Zeulenroda w Turyngii (siedziba producenta) do Instytutu Fraunhofera ds. obrabiarek i obróbki plastycznej w Chemnitz. Maszyna znajdzie nowe zastosowanie w ramach projektu „MarGet – wydajniejsze komponenty do przekładni okrętowych dzięki strategii produkcji opartej na oszczędności zasobów i ochronie środowiska”. Oprócz spółki Dreiling i Instytutu Fraunhofera ds. obrabiarek i obróbki plastycznej w skład konsorcjum projektowego wchodzi także spółka Flender GmbH z Bocholt, Zachodniosaksońska Szkoła Wyższa w Zwickau oraz Wykonawca Projektów Jülich przy Centrum Badawczym Jülich.
Spółka Dreiling Maschinenbau realizuje projekt częściowy pod nazwą „Opracowanie linii doświadczalnej do inkrementalnych form drążonych z zastosowaniem dużych sił i momentów.” Firma zaprojektuje i wyprodukuje całkowicie nowe urządzenie do wiercenia ciśnieniowego, które będzie stosowane do bezwiórowej produkcji wałów drążonych. Produkowane wały będą miały maksymalną średnicę zewnętrzną 600 mm i długość całkowitą 2000 mm.
Montaż za pomocą masztu
Zadanie firmy SCHOLPP polegało na pomocy podczas demontażu u klienta w Geisleden i ponownego montażu na miejscu przeznaczenia w Chemnitz. Łączna masa elementów prototypowej maszyny stanowiła blisko 40 ton. Największe wymiary sięgały 3,50 x 3,50 x 5,70 m. Wszystkie części maszyny wraz z osprzętem zostały zdemontowane i załadowane na pojazdy ciężarowe. Na miejscu montażu w Chemnitz odbył się rozładunek i transport poprzeczny na miejsce instalacji. Również podczas ustawiania prototypu firma SCHOLPP zapewniała wsparcie montażowe z ramienia producenta maszyny, firmy Dreiling. Wśród niezbędnego sprzętu znalazł się żuraw 160 t i maszt podnośnikowy typu TG140-2.
Największym wyzwaniem w ramach projektu był suport walcowy, największy element urządzenia. Ze względu na nierównomierne rozłożenie ciężaru operowanie ładunkiem w różnych miejscach montażu było bardzo utrudnione. Intensywne przygotowanie i opracowanie planu przez firmę SCHOLPP pozwoliło jednak przetransportować i zainstalować ładunek bez jakichkolwiek incydentów. Zlecenie zakończyło się po montażu i pozycjonowaniu urządzeń.
Dreiling Maschinenbau GmbH
Przemysł:Budowa maszyn
Rodzaj projektu:Projekty związane z montażem nowych urządzeń
Przegląd:transport prototypowej maszyny do elementów okrętowych od producenta, firmy Dreiling, do Instytutu Fraunhofera ds. obrabiarek i obróbki plastycznej w Chemnitz
Zastosowana technika:żuraw 160 t i maszt podnośnikowy TG140-2
Cechy szczególne:nierównomierne rozłożenie ciężaru elementów maszyny, bardzo utrudnione operowanie ładunkiem w miejscach montażu
Osoba kontaktowa:Czy masz konkretne pytanie na temat tego projektu? Następnie skontaktuj się z nami tutaj.