Przeprowadzka linii pras 29 z Sindelfingen do Kecskemét

Kiedy koncern Daimler AG postanowił utworzyć pierwszą zagraniczną prasownię Mercedes-Benz Cars w Kecskemét, firma SCHOLPP podjęła się przeprowadzki kompletnej linii pras. Po roku od rozpoczęcia budowy do budynku wniesione zostały pierwsze elementy instalacji, a rok później rozpoczęto produkcję w nowej lokalizacji. Zanim to jednak nastąpiło, do działania przystąpili specjaliści SCHOLPP. Musieli oni zdemontować linię pras 29 w Sindelfingen oraz dokonać przeglądu instalacji pod względem mechanicznym oraz elektrycznym. W związku z tym zdemontowano napędy i przekładnie, które przekazano producentom do przerobienia. Linia została zredukowana z sześciu do pięciu pras. Szósta prasa została zamontowana jako prasa testowa do docierania narzędzi. Ponieważ w Sindelfingen nie było miejsca na tymczasowe składowanie, prace związane z demontażem, wynoszeniem i pakowaniem wykonywane były zgodnie z precyzyjnym harmonogramem. Około 3 500 ton materiałów rozmieszczono na 150 ciężarówkach i kontenerach open top, ponadto na Węgry wyruszyło też 30 transportów ładunków ciężkich. W miejscu przeznaczenia czekali już monterzy, aby ponownie zmontować linię pras. Zakres usług firmy SCHOLPP obejmował nie tylko mechaniczny i elektryczny demontaż i ponowny montaż, lecz także koordynację przeglądów technicznych maszyn, sterowanie instalacji, rozbudowę systemów elektronicznych oraz kompletną logistykę. Zespół SCHOLPP szybko znalazł też rozwiązania dotyczące nieprzewidywalnych zdarzeń podczas realizacji projektu.

Powrót do listy

Podsumowanie
Klient:

Daimler

Przemysł:

Przemysł motoryzacyjny , Branża obróbki plastycznej

Rodzaj projektu:

Projekty związane z przenoszeniem urządzeń za granicę

Przegląd:

Demontaż kompletnej linii pras 29 łącznie z wyposażeniem firmy Mercedes-Benz w Sindelfingen i podział na jednostki odpowiednie do transportu, kompletna logistyka transportowa, rozładunek i wniesienie, montaż ciężkich elementów, kompletowanie instalacji

Zastosowana technika:

Maszt podnośnikowy TG 1.000, żurawie samochodowe, maszyny samobieżne, portale, pojazdy niskopodwoziowe

Cechy szczególne:

Przebudowa linii pras z sześciu do pięciu pras oraz prasy testowej, przegląd elementów konstrukcyjnych oraz wymiana sterowania, tymczasowe składowanie elementów

Osoba kontaktowa:

Czy masz konkretne pytanie na temat tego projektu? Następnie skontaktuj się z nami tutaj.