Transport unikatowych oldtimerów

Wyprowadzenie i wprowadzenie zabytkowych pojazdów w centrum obsługi klienta

Skomplikowana operacja w salonie wystawowym – SCHOLPP chętnie wykonuje zlecenia dla najstarszej marki samochodowej na świecie. Tym razem transport nie dotyczył jednak urządzeń produkcyjnych ani maszyn, lecz specjalnego i wyjątkowego egzemplarza pojazdu – był to Mercedes Benz z roku 1923. Ten motoryzacyjny unikat stał dotychczas w salonie wystawowym centrum obsługi klienta Mercedes Benz w Bremie. W związku ze zmianą ekspozycji zlecono firmie SCHOLPP ostrożne wyprowadzenie oldtimera i wprowadzenie nowego eksponatu.

Wyprowadzany oldtimer jest niezwykłym świadkiem niemieckiej historii motoryzacji. Mercedes zaprezentowany w 1921 r. na wystawie motoryzacyjnej w Berlinie wraz z modelem o pojemności 1,6 litra 6/20 KM zapoczątkował w spółce Daimler-Motoren-Gesellschaft erę kompresorów. Paul Daimler – syn Gottlieba Daimlera – skonstruował pojazdy po wcześniejszym przeprowadzeniu licznych eksperymentów. Produkcja seryjna rozpoczęła się w 1923 r. Chłodzony wodą czterocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 2,6 l i mocy 60 KM przy 2800 obr./min. pozwalał rozwinąć zawrotną wówczas prędkość maksymalną 110 km/h.

W przypadku tego zabytkowego i bezcennego automobilu konieczne było zachowanie szczególnej ostrożności podczas sprowadzania pojazdu z piętra na parter, a następnie przy wyprowadzaniu go na zewnątrz. Na aluminiowym rusztowaniu z wyjątkowo mocnymi wspornikami wrzecionowymi z tytanu monterzy zamocowali na czterech elektrycznych wciągnikach łańcuchowych platformę do transportu dużych ciężarów. Dzięki podwieszonym wózkom możliwe było przemieszczanie platformy po belkach poprzecznych i odpowiednie ustawienie. W trakcie sprowadzania na dół ważącego dwie tony oldtimera należało zapewnić równomierne podniesienie z miejsca postoju i opuszczenie na parter, ponieważ ze względu na konstrukcję pojazdu ładunek był rozłożony na platformie w sposób niesymetryczny. Sterowane synchronicznie elektryczne wciągniki łańcuchowe zdecydowanie ułatwiły to zadanie.

Do transportu poprzecznego wewnątrz budynku i wyprowadzenia na zewnątrz użyto lekko obracających się rolek do transportu ciężkich ładunków i siły mięśni. Aby nie uszkodzić wysokiej klasy podłóg w centrum obsługi klienta, rozłożono na nich płyty pilśniowe. Po wyprowadzeniu oldtimera przez pracowników firmy SCHOLPP, tą samą drogą wprowadzono do salonu wystawowego nowy eksponat.

Powrót do listy

Podsumowanie
Klient:

Centrum obsługi klienta Mercedes Benz

Przemysł:

Przemysł motoryzacyjny

Rodzaj projektu:

Projekty regionalne

Przegląd:

Wyprowadzenie oldtimera z salonu wystawowego w centrum obsługi klienta

Zastosowana technika:

Aluminiowe rusztowanie ze wspornikami wrzecionowymi z tytanu, platforma do transportu dużych ciężarów, sterowane synchronicznie elektryczne wciągniki łańcuchowe (2000 kg, wysokość podnoszenia 10 m), podnośnik koszowy, wózek widłowy, rolki do transportu ciężkich ładunków, wózek montażowy

Cechy szczególne:

synchrones Anheben und Absenken asymmetrischer Lasten, wertvolles und sensibles Transportgut

Osoba kontaktowa:

Czy masz konkretne pytanie na temat tego projektu? Następnie skontaktuj się z nami tutaj.